Skip to main content

Hjemmesidedesign: farven på din Call to Action

Michael Sønderup Nielsen - Joomla konsulent
Af Michael Sønderup Nielsen
Kategori: Webdesign
Opdateret 7. juni 2018

Farven på din Call to Action

Farver er oplagte virkemidler at bruge til at skabe opmærksomhed. Spændende og udfordrende farver er med til at trække vores fokus bestemte steder hen i designet.

Farverne du anvender på selve din Call to Action må dog aldrig overskygge farven, du anvender på knapperne, de besøgende skal klikke på.

Jeg bliver ofte spurgt hvilken farve, der performer bedst på knapperne på Call to Actions.

Nogle har påstået at det er grøn.

Men det er desværre ikke altid sandt.

Selvom grøn er en fin farve, der signalerer et ’GO’ og er meget anvendt som Call to Action-farve, er det ikke sikkert, at grøn er det bedste valg til at skille sig ud af dit design.

Så mit svar er simplere:

Anvend den farve der skaber størst kontrast, og som skiller sig mest ud af dit design!


Hjælp til Joomla?