7 grunde til at vælge Klaviyo frem for Mailchimp

Af Michael Sønderup Nielsen
Kategori: Online Markedsføring
Opdateret 5. november 2022

E-mailmarkedsføring? Du har sikkert hørt om alle fordelene ved e-mail-automatisering? Men, hvilket software skal du benytte?

Du er søger måske efter en platform, der hvor du kan opbygge og administrere mailinglister, nyhedsbreve, automatiserede marketingkampagner og meget mere.

  1. Brugervenlighed
  2. Kundeservice
  3. Også på Facebook
  4. Value for money
  5. Personalisering
  6. Segmentering
  7. Automatisering

Du har måske søgt på ”e-mailmarkedsføring” på Google og Mailchimp dukkede op. Måske er du allerede bekendt med det navn. Hvad hvis jeg fortalte dig, at der findes andet en Mailchimp?

Klaviyo er den nye dreng på klassen!

Den nye dreng i klassen har virkelig noget at byde på. Klaviyo er anerkendt for at gøre det muligt for dit brand at opbygge ubegrænsede relationer af høj værdi via e-mail, mobil og web. Dit slutmål er ikke at sende en hel masse e-mails - det er at skabe salg og øge investeringsafkastet (ROI – Return Of Investment).

Er du ikke overbevist endnu? Så giver jeg dig her 7 vigtige fordele ved, hvorfor Klaviyo bør være din go-to Marketing Automation-udbyder.

Brugervenlighed

Ni ud af ti marketingfolk anvender regelmæssigt mere end én form for marketingautomatiseringssoftware, og derfor spiller hvor effektivt det er at arbejde med systemet en stor rolle for, hvordan du vælger en platform.

Klaviyo tilbyder over 100+ integrationer og bliver bare bedre og bedre. Fra forsendelsesflowet i din webshop til muligheden for dit eget belønningskoncept til dine kunder - Klaviyo har virkelig styr på dine e-handelsbehov. Klaviyo kan f.eks. integreres med Facebook, Joomla, Virtuemart og mange flere. Det gør det ikke kun nemmere for din oplevelse, men også for din kundes rejse.

Kundeservice

Klaviyo har et erfarent og venligt team til rådighed i åbningstiden. Du skal blot være logget ind på din Klaviyo-konto, så er deres supportfunktioner lige ved hånden. Fra linket Support i den øverste menulinje kan du:

  • søge i Klaviyos hjælpecenter
  • sende en e-mail til supporten
  • Live chat (kun tilgængelig for kunder på betalte abonnementer)

Når man taler om djævelen, dvs. brugervenlighed, har Klaviyo en køreplan for at komme i gang med at give dig muligheder og strømline tilmeldingsprocessen.

Også på Facebook

Vi kommer ikke uden Facebook i dag. I følge Facebook klikker en gennemsnitlig Facebook-bruger 11 gange om måneden på annoncer. Det er en hver tredje dag. Husk, at det kun kræver et klik for at være effektivt. Benytter du allerede af Facebook-annoncering? Klaviyo kan tage det til det næste niveau!

Ved at integrere denne proces kan du forbinde dig med Facebooks kundepublikum, så du virkelig får mest muligt ud af dine målrettede salgs-indsatser. Ikke alene er det ekstremt brugervenligt (ingen programmeringsfærdigheder er nødvendige) - automatiseringen, skabeloner og formularer er enkle at udfylde og giver dig mulighed for at dykke dybere ned i det. Du kan opbygge dine egne regler og betingelser, som vil give dig mest muligt ud af segmentering og målretning af din e-mailmarkedsføring.

Value for money

Det unikke (og fantastiske) ved Klaviyos priser er, at du kun betaler for de e-mailadresser og SMS-beskeder, som din virksomhed har brug for. Det er rigtigt - ingen årlige abonnement eller skjulte gebyrer!

Du vælger selv budgettet for din konto og den bedste kanal for din virksomhed, uanset om du bruger både e-mail og SMS eller en af dem hver for sig.

Du kan også oprette en gratis konto, hvor du kan importere og synkronisere dine data og begynde at tilpasse skabeloner og e-mail til din webshop. Det giver dig mulighed for at sende 500 e-mails og 50 sms'er til 250 kontakter, før du bliver bedt om at opgradere.

Hvorfor ikke prøve, før du køber?

Personalisering

Kernen i enhver god markedsføringskampagne er personalisering. Personalisering af e-mails giver en 6 gange højere konvertering. Der er ingen begrænsninger, når det kommer til Klaviyo. Klaviyos guide til e-mailpersonalisering kan hjælpe dig i gang.

Her er hvad du kan forvente?

  • Personaliseret automatisering, der giver dig mulighed for at udnytte Flow Builder på tværs af hele kunderejsen, mens du optimerer dem undervejs ved hjælp af A/B- og splittest.
  • Målrettede kampagner ved hjælp af forudlavede skabeloner, der trækker produktanbefalinger og andre dynamiske data ind til personalisering.
  • Social annoncering synkroniseres og segmenteres for at nå ud til det rigtige publikum for at få din virksomhed til at vokse.
  • Sms'er til de kunder, der foretrækker en sms frem for e-mail for at udnytte fordelene ved personalisering for at maksimere ROI.

Segmentering

Uanset om du først er gået i gang med at oprette segmenter eller er godt i gang med med avanceret segmentering, sikrer Klaviyo, at du udnytter fordelene ved segmenterede målgrupper. Det betyder, at du kan se dine kunders køb, hvor mange penge de har brugt, og hvilke interaktioner de har haft med din webshop og dine e-mails.

Klaviyo er specielt designet til at gemme alle virksomhedens kundedata i systemet, hvilket gør det lettere at segmentere. Det giver dig mulighed for at levere en unik oplevelse for dine målgrupper ved at sende marketingmails, der specifikt gør det, du har brug for - tiltrækker mere salg.

Automatisering

Som platform til automatisering af e-handelsmarkedsføring taler Klaviyo for sig selv.

Med deres automatiserede e-mailværktøjer kan du tjene penge, mens du sover.

Klaviyo er kendt for sin banebrydende datavidenskab. De genererer automatisk forudsigelser for værdien på en kunde, riskoen for at tabe kunden, køn, optimalt sendetidspunkt og personlige produktanbefalinger. Realtidsrapportering udnyttes til at få mest muligt ud af e-mail-kampagnerne, så hver enkelt kunde kan komme ned i salgstragten og give din virksomhed flere penge.

Jeg håber, at du nu kan se værdien i at skifte til en e-mail marketingplatform, der virkelig kan skaleres med din virksomhed. Klaviyo er måske ikke så kendt i Danmark endnu. Men, Klaviyo er virkelig værd at tjekke ud og afprøve.

Bruge i øvrigt selv Klaviyo.

Joomlakonsulenten støtter den grønne omstilling
Joomlakonsulenten støtter miljøvenlig pakning
Joomlakonsulenten støtter et sundt arbejdsmiljø
Joomlakonsulenten siger Nej Tak Til Plastik
Joomlakonsulenten støtter sikker browsing
Joomlakonsulentens CSR-profil