Tester du dine Call to Actions?

- Læs her hvorfor det er en god ide!

Du må aldrig tro at noget virker. Du skal vide det. Den eneste måde du finder ud af, hvordan dine Call to Actions skal designes for at de performer optimalt, er ved at teste dem.

Og teste dem igen.

Og igen.

Pointen er, at du kan opleve at dine Call to Actions ikke performer, som du havde håbet.

Hvad gør du så?

Nogle laver utallige ændringer i designet, teksten og flytter Call to Actionens placering, i håbet om at noget af det vil virke.

Andre lader bare deres dårlige Call to Actions være, hvilket næsten er endnu værre.

Ingen ændringer uden et mål eller kontrol

Alle ændringer og justeringer på din Call to Action skal have et specifikt formål, og skal testes i en bestemt periode.

Du skal nemlig have nok data på, hvordan din Call to Action konverterede før og efter, du lavede en bestemt ændring.

Og ja, disse tests er der nogen, der skal hjælpe dig med!

Det er godt givet ud at få hjælp til dine tests. Du får en værdifuld viden og indsigt i, hvad der virker for dit publikum, og hvad der skal til, for at de reagerer på din Call to Action.

For selvom jeg har vist dig en masse designs til Call to Actions, er det vigtigt, at du ved, at disse designs ikke er direkte overførebare til dit design.

Det er til inspiration.

Se forskellen: før og efter test af en Call to Action

På et tidspunkt havde jeg på Joomlakonsulenten.dk en ret spændende Call to Action.

Denne Call to Action var et tilbud om en direkte forbindelse til Joomlakonsulenten ved behov for akut hjælp, eksempelvis hvis du er hacket.

Og denne Call to Action konverterede virkelig godt.

Derfor skulle den også testes.

Selvom det lyder ulogisk at teste på noget, der allerede fungerer.

Målet med disse tests var, at undersøge hvordan og hvad der sker med koverterinegn, hvis denne type Call to Actions design ændrer sig.

Sådan så Call to Actionen ud i første test:

joomlakonsulenten foer

I anden testperiode, så Call to Actionen sådan ud:

joomlakonsulenten mellem

Og i den sidste testperiode, så den sådan ud:

joomlakonsulenten efter

Forskellen i udtrykkene på Call to Actionen er tydelig, hvilket kunne mærkes positivt på konverteringsraten. Antallet af besøgende der anvender denne Call to Action, i stedet for at ringe eller sende en mail, er stadig i en markant stigning.

Skal du skille din bil ad for at finde ud af hvorfor, den kører så godt?

Fungerer og lever din Call to Action op til dine konverteringsmål, giver det måske ikke mening for dig at teste dem.

Men …

Når det kommer til launch af et særligt produkt, ydelse eller service, er det oplagt at have kontrol med dine Call to Actions performance.

I sidste ende er dine Call to Actions midlet, der skal arbejde for dig døgnet rundt, til at trække de besøgende helt ind i din butik.

 



joomla-support-logo.png

Følg Joomlakonsulenten

Certificeret i SEMrush for professionelle

Joomlakonsulenten certificeret i SEMrush for professionelle
Copyright © 2019 Joomlakonsulenten

JK Security

Image
Samsøvej 21 - 8382 Hinnerup 7199 2909