Design af landingside og squeezepage

– alt hvad du skal vide!

Din landingsside er den side, du sender din trafik til, med det formål at de besøgende skal udføre en, og kun en, specifik handling.

Denne handling kan være alt fra at købe dit produkt, downloade din Freebie, skrive sig på din e-mailliste, registrere sig til dit webinar osv.

Landingssider er funktionelle og effektive til at konvertere besøgende til kunder, da de besøgende kun bliver præsenteret for to valg – udfør denne handling eller gå væk.

Der er ingen menu til andre undersider, der kan forstyrre de besøgendes fokus fra formålet med landingssiden.

Hele landingssidens indhold og design har altså kun ét bestemt fokus: at give kunderne lyst til udføre handlingen, du ønsker, de skal udføre.

For at skabe en landingside, der performer og giver resultater for din virksomhed, skal din landingsside fungere som en optimal salgsside. Det betyder, at de besøgende på landingsside med det samme skal præsenteres for hvad det er, du tilbyder dem samt en Call to Action.

designguiden top

Brug designet aktivt i præsentationen af indholdet på din landingsside

Indholdet på din landingside har stor betydning for, hvordan din landingsside performer.

Teksten skal give de besøgende de informationer, de skal have for at kunne beslutte, om de vil købe eller ej.

Derudover har teksten også SEO-værdi.

Det er selvfølgelig en god ide at have søgemaskineoptimeret indhold på landingssiden, da du jo netop vil tiltrække trafik til denne side.

Derfor kan indholdet på din landingsside også fylde meget, da det er der, du skal fortælle de besøgende hvorfor, de skal købe dit kursus, produkt eller downloade din Freebie.

Designet skal derfor præsentere indholdet på en måde, der giver de besøgende lyst til at læse det. For at gøre landingsidens indhold attraktivt og indbydende skal designet på alle måder understøtte dit budskab og vække nysgerrighed.

Valget af farver, billeder, skrifttyper og indholdet skal tilsammen skabe en interessant og brugervenlig oplevelse.

Balancen mellem elementerne i designet skal kun brydes af din Call To Action, der naturligvis skal skille sig ud af designet.

Din landingssides Call To Action – HVOR og hvor mange?

Mennesker er forskellige. Også selvom de tilhører den samme målgruppe, som du vil tiltrække.

Nogle besøgende er klar til at købe med det samme, og det er derfor, du skal have en tydelig Call To Action øverst i designet på landingssiden.

Andre besøgende skal have flere informationer. Til sidst er der dem, der skal have ALLE informationer, før de vil købe hos dig.

Din landingsside skal derfor have nok Call To Actions, så de besøgende ikke skal scrolle for meget for at kunne finde den. Det skal være nemt og hurtigt for at sikre en god brugeroplevelse.

Brugeroplevelsen har betydning for din konverteringsrate på din landingsside. Derfor skal designet være strategisk gennemført og samtidig visuelt tiltrækkende.

Som dem her:

christina klitsgaard hjemmeside

Landingpage ex1Landingpage ex1Landingpage ex1Landingpage ex1Landingpage ex1

Squeezepages

En Squeezepage er landingssidens komprimerede lillebror og enhver minimalistisk-designers drøm at udvikle.

Squeezepagen er en en-sides landingside med ét budskab.

Indholdet er kort og præcist, og der er kun én Call to Action.

Modsat landingssiden skal der ikke være en lang og uddybende salgstekst. Disse informationer er enten givet, der hvor de besøgende har fundet linket, eller også får de besøgende først informationerne, når de har signet up.

Formålet med Squeezepagen er, som navnet også indikerer, at presse de besøgende til at handle.

Det gør Squeezepagen yderst effektiv, og den giver ofte en høj konverteringsrate.

På baggrund af Squeezepagens simple skarphed i design og tekst, har jeg oplevet, at en Squeezepage med lethed kan outperforme selv de bedste landingssider. Det fortæller jeg dig, fordi du skal være bevidst om hvilken af de to, Squeezepage eller landingsside, der passer bedst til dig for at komme i mål med dine besøgende. 

Squeezepage design: Sig meget på lidt plads

På Squeeze-pagens design er det oplagt at bruge et spændende billede til visuel storytelling.

Du har netop ikke pladsen til at skrive ret meget.

Derfor kan du med fordel lade billedet fortælle, og hermed sende de besøgende et klart visuelt signal om hvad det er, de får ved sign up.

Formålet med billedet er at give et klart indtryk, der matcher til budskabet med din Squeezepage.

Det skal selvfølgelig give mening, så hvis du vil have de besøgende til at signe up til din Freebie i form af en e-bog, skal e-bogen selvfølgelig vises.

Hvis du sælger dig selv som rådgiver eller coach, skal de kunne se dig for at få lyst til at tale med dig.

Som jeg skrev tidligere er Visuel Storytellig et fantastisk virkemiddel, der gør det nemt at fortælle meget om dig gennem dine billeder.

På Squeezepagens design er det derfor oplagt at anvende flotte og professionelle billeder i høj kvalitet.

squeezepage eks2

squeezepage eks2

squeezepage eks2

squeezepage eks2

squeezepage eks2



joomla-support-logo.png

Følg Joomlakonsulenten

Certificeret i SEMrush for professionelle

Joomlakonsulenten certificeret i SEMrush for professionelle
Copyright © 2019 Joomlakonsulenten

JK Security

Image
Samsøvej 21 - 8382 Hinnerup 7199 2909